Filippo Berio
De olijfolie van Filippo Berio is al meer dan 150 jaar een culinaire inspiratie voor at-home chefs overal ter wereld. Filippo Berio kwam bij boostU terecht om samen de Belgische markt op social media te betreden.
Er zijn drie duidelijke doelen voorop gesteld:
- Bereik en spreek de Belgische markt beter aan dan met de huidige social media-accounts (Facebook & Instagram).
- Inspireer potentiële consumenten, vergroot de naamsbekendheid en blijf top of mind als het gaat om olijfolie in België.
- Win nieuwe volgers op social media om Filippo Berio top of mind te krijgen bij foodies in België.
Wat hebben we gedaan?
Onze aanpak?
Stap 1: nieuwe content maken
We starten met een uitgebreide content shoot waarbij we onze flessen olijfolie in een fris jasje steken door verjongende product shots te nemen. Hiernaast maakten we een reeks Instagram Reel videos van snelle recepten die de Belgische markt aanspreekt. We posten regelmatig op zowel Facebook als Instagram om onze profielen weer actief te maken en te voeden met boeiende en inspirerende content. Onze focus ligt op het delen van recepten en een bron van informatie zijn rond alles wat met olijfolie te maken heeft. En de Belgische markt sensibiliseert dat olijfolie een gezond alternatief is voor boter, wat nog niet genoeg ingesijpeld is in de Belgische markt.
Stap 2: Social Media campagnes – volgers
Nu onze kanalen gevuld zijn met mooie content kunnen we trafiek genereren naar deze kanalen. Een like our page campagne op Facebook en Instagram waarbij we met foto’s en video’s van recepten mensen overtuigen ons te volgen voor kookinspiratie.
Stap 3: Social Media campagne – bereik
Een reach campagne richting alle foodies in België om top of mind te blijven wanneer mensen ons later in de supermarkt zien. We kiezen hier ook bewust om onze social kanalen tweetalig in te richten zodat we ook de Waalse markt aanspreken.
Stap 4: influencer marketing
We gingen een samenwerking aan met een event- en PR bureau dat een grootschalig food influencer event opgezet had waarvan Filippo Berio 1 van de 5 aanwezige merken was. Filippo Berio werd door de aanwezige chef in de kijker gezet met een heerlijk sterrengerecht waarna we meer dan 17 getagde stories ontvingen van influencers met samen meer dan 500.000 volgers die in onze doelgroep vielen. Na dit event benaderden we een deel van de influencers voor een verdere samenwerking – die we as we speak op poten aan het zetten zijn.
Resultaten
1
Verdubbeling aantal volgers
In de eerste 3 weken na het lanceren van onze campagnes zagen we een verdubbeling in het aantal volgers op Facebook. Zo betaalden we €0,36 per volger.
2
Influencers
Een samenwerking met influencers die een groot bereik hebben (+500.000 volgers) binnen onze core doelgroep.
3
Stijging engagement
Een significante stijging in volgers, maar ook engagement: like, volgers, video views, shares, comments.