Connecting the dots: Hoe het gebruik van meerdere AI-tools jouw lead generation campagnes naar een hoger niveau tilt

Post image

AI is ondertussen niet meer weg te denken. Overal zie je wel een pictogram met de vraag waar de lokale Agent jou mee kan helpen. Vaak is dat niet nodig, of probeer je een probleem te bedenken waar AI je mee kan helpen op dat moment.

Omdat een Agent duidelijke richtlijnen nodig heeft om betrouwbare informatie te kunnen bezorgen is dat niet altijd de beste plaats om te beginnen. De échte toegevoegde waarde voor projecten waar wij ons in specialiseren zit in het gericht implementeren van de juiste tools in een gestructureerde flow waarbij elke stap bijdraagt aan het optimaliseren van het eindresultaat. Lees: De som is groter dan de onderdelen.

De doelstelling

Voor onze klant, een verdeler van smart-home producten, wilden we meer en efficiënter B2B-leads verzamelen en opwarmen. Niet door handmatig lijsten te verzamelen of koude bulk e-mails te versturen maar door middel van het bouwen van een volledige geautomatiseerde flow die:

  • Relevante bedrijven vindt
  • Contactgegevens verrijkt
  • Gepersonaliseerde mails stuurt
  • Engagement opvolgt
  • Leads met interesse doorstuurt naar een AI-aangedreven landingspagina met concrete prijsvoorstellen

Volledig geautomatiseerd. Volledig schaalbaar.

De workflow uitgelegd

De kracht van deze setup zit in het combineren van gespecialiseerde tools. Elk heeft zijn eigen rol in een logisch opgebouwde keten die loopt van eerste contact tot conversie.

Stap 1: Apify – Data verzamelen aan de bron

We starten met Apify om een lijst van Belgische stielmannen te scrapen. Dat levert ons basisinformatie op zoals bedrijfsnaam, website, locatie, sector en in sommige gevallen zelfs al het e-mailadres. De tool zelf gebruikt hier zelf geen AI voor, maar heeft bijvoorbeeld slimme input opties om de zoeklocatie te definiëren. Daarvoor gebruiken wij ter voorbereiding een van de alom bekende LLM’s om de exacte coördinaten van ons doelgebied af te bakenen.

Stap 2: Clay – De juiste contactpersonen vinden

Clay zoekt per onderneming het juiste e-mailadres als dat nog niet aanwezig was, de naam van de relevante contactpersoon op basis van parameters eigen aan de sector en aanvullende bedrijfsinfo zoals het aantal werknemers en hun Linkedin profielen.

Stap 3: N8N – Gegevens filteren en automatiseren

N8N krijgt de verrijkte data aan vanuit Clay, filtert op zijn beurt de irrelevante leads eruit door een AI agent met een op maat gemaakte prompt te laten beslissen welke niet voldoen aan de criteria van onze doelgroep en stuurt de datalijst gevalideerd door naar het outreach platform voor een eerste contactopname.

Stap 4: Lemlist – Gepersonaliseerde e-mails versturen

In Lemlist wacht een opgewarmde mailbox (met Lemwarm) om een gepersonaliseerde mailcampagne te versturen naar de nieuwe leads. Hier wordt aan A/B testing gedaan om het engagement continu te optimaliseren. Dat engagement kan bestaan uit clicks op links naar een landingspagina en/of antwoorden op de mail, afhankelijk van het doel van de campagne.

Stap 5: Replit – Slimme landingspagina met AI-formulier

Wanneer er op een van de CTA’s in de mail geklikt wordt, staat de volgende stap klaar om de lead om te zetten tot klant: Een met behulp van AI op maat gemaakte landingspagina die inspeelt op de informatie die we met Apify hebben opgehaald. Afhankelijk van de niche binnen de sector waar de lead actief in is, wordt er content op maat getoond om de interesse van de gebruiker op te wekken en over te gaan tot de aanmaak van een account en een eerste aankoop.

 

Waarom dit werkt?

  • Relevante, warme leads met meer gegevens
  • Marketing en sales blijven op één lijn
  • Klanten krijgen snel en persoonlijk antwoord
  • De workflow is herbruikbaar en schaalbaar

Het is geen geheim dat AI een grote impact heeft op alles wat we doen in deze tijd. Toch blijft het cruciaal om kritisch te kijken naar de tools die we inzetten en te werken met een duidelijk gedefinieerde flow. Zo zorgen we ervoor dat AI ons werk efficiënt ondersteunt. Onze kern in digital performance marketing blijft onveranderd, maar wordt versterkt door slimme hulpmiddelen die onze resultaten voortdurend verbeteren.

What’s in it for you?

Onze flows staan klaar voor gebruik, zijn modulair inzetbaar en worden steeds up to date gehouden met de nieuwste technologie. Ben jij klaar om je lead generation naar een hoger niveau te tillen met AI?

Hulp nodig met de digitale groei van jouw bedrijf?

Contacteer ons and we’ll boostU! 🚀

Not another newsletter...

Join 100+ other digital performance marketers and get monthly tips and insights delivered right in your inbox.