Schrijven met SEO

Je website staat vol tekst en je schrijft regelmatig blogposts. Toch leiden deze pagina’s maar weinig tot geen verkeer naar je site. Als je de bezoekcijfers van je website een boost wil geven en kijkers ook effectief wil omtoveren tot klanten, dan is SEO copywriting een absolute must. Maar wat houdt het nu juist in?

Met SEO, ook wel zoekmachine optimalisatie genoemd, verbeter je de online vindbaarheid van je corporate website in zoekmachines als Google of Bing. Om die vindbaarheid extra punch te geven zonder er advertentiebudget aan te moeten spenderen, is het belangrijk dat de teksten die op je website staan top-notch geschreven zijn. Hieronder geven we je enkele tips mee:

Maak gebruik van de juiste keywords

Wanneer je aan de slag gaat met copy voor je website is het belangrijk gebruik te maken van de juiste keywords. Keywords zijn zoekwoorden waarvoor jouw potentiële klant een antwoord zoekt. Wanneer je voor de juiste bewoording kiest, zal je website automatisch hoger ranken bij bepaalde zoekopdrachten. Op die manier kunnen potentiële klanten je website sneller vinden en raadplegen. 

Zorg voor toegankelijke copy

Een van de valkuilen van SEO copy is dat we ons al snel blindstaren op SEO-regels.Zo gebruiken we vaak te complexe woorden of vakjargon die niet door iedereen makkelijk te begrijpen zijn. Het is dus erg belangrijk dat je steeds menselijke schrijftaal hanteert, te moeilijke woorden vermijdt en dat je vooral bij de essentie blijft. 

Maak ook je landingspagina SEO-proof

Een SEO-focus is meer dan het schrijven van goede copy. Ook de uitstraling van je landingspagina zelf is belangrijk. Besteed daarom voldoende aandacht aan de volgorde waarin je zaken toelicht en kies ook voor de juiste beelden in de vorm van foto, infographics of video. Alle kleine beetjes helpen!

SEO werking

Bij een zoekopdracht scannen zoekmachines alle websites die topics gerelateerd aan de zoekopdracht bevatten. Dat doen ze aan de hand van algoritmes, dat zijn geautomatiseerde formules om waardes toe te kennen aan websites. Hoe hoger de waarde, hoe beter je website presteert bij de ingevoerde zoekopdracht. Die formules hangen vast aan enkele ranking factoren waaronder het aantal inkomende links, de gebruiksvriendelijkheid van de website en de relevantie van de content. Hoe meer je inzet op al deze factoren, hoe beter je website zal presteren en hoe meer bezoekers je zal genereren. 

Let wel op! Algoritmes worden elk jaar slimmer. Daardoor veranderen ook de SEO regels snel. Up to date blijven is dus de boodschap!

Ben jij geïntrigeerd door SEO? En wil jij graag meer weten over de juiste SEO strategie?

Contacteer ons via de contactpagina of mail ons op houston@boostU.be.