Benecol
Benecol staat wereldwijd bekend om hun cholesterolverlagende producten, met plantaardige stanolen als cholesterolverlagend ingrediënt. Ze zochten de expertise van boostU op om hun online zichtbaarheid naar een hoger niveau te tillen. Wil je weten hoe we dit hebben aangepakt? Lees dan zeker onze case.
Wat hebben we gedaan?
Een slimme mix van campagnetypes op Google Ads
Bij Benecol streefden we naar een balans tussen het vergroten van merkbekendheid en het realiseren van conversies, met specifieke aandacht voor nieuwsbriefinschrijvingen en contactaanvragen. Na uitgebreide tests bleek een combinatie van Search, Performance Max en Demand Gen campagnes het meest effectief.
De Search en Performance Max campagnes zijn gericht op het maximaliseren van conversies. Doordat niet elke conversie dezelfde waarde vertegenwoordigt, optimaliseren we op basis van conversiewaarden, zodat de campagnes altijd optimaal presteren.
Demand Gen campagnes daarentegen zijn gericht op het vergroten van merkbekendheid in de awareness-fase van de marketingfunnel. Door een nauwe samenwerking met het paid social team zetten we de best presterende visuals uit andere kanalen ook hier optimaal in.
Effectieve awareness en engagement strategie
Benecol had behoefte aan een extra zetje om hun online zichtbaarheid te vergroten bij de juiste doelgroep. Daarom lanceerden we een gerichte awareness campagne op Meta, met als doel mensen met een focus op gezondheid te bereiken alsook mensen die zich niet bewust zijn van de gevolgen van een te hoge cholesterol. Binnen drie maanden bereikte de campagne meer dan 600.000 mensen.
Naast het opzetten van Meta-campagnes en Google Ads hebben we ook gewerkt aan een hogere zichtbaarheid op hun sociale mediakanalen, waar het aantal volgers en het verkeer tot dat moment stagneerde. Om dat aan te pakken, startten we een Follow-campagne, waarbij we mensen aansporen om Benecol te volgen op zowel Facebook als Instagram. Dat zorgde voor een groei van meer dan 12% nieuwe volgers in dezelfde periode.
Benecol zet sterk in op het opbouwen van een hechte community, met een belangrijke focus op nieuwsbrieven. Dankzij een gerichte nieuwsbrief lead campagne hebben we een stijging van 5% gezien in aantal inschrijvingen.
Gerichte content voor de juiste doelgroep
Benecol wilde niet alleen hun online zichtbaarheid vergroten, maar ook meer engagement genereren op sociale media. We hebben diverse foto- en videoshoots georganiseerd om de essentie van hun merk optimaal in beeld te brengen. Met de focus op een oudere doelgroep ontwikkelden we een doordachte contentstrategie. Na publicatie van de vernieuwde content op zowel Instagram als Facebook, zagen we vooral op Facebook een toename in volgers en engagement, aangezien dat het meest gebruikte platform is binnen de doelgroep.
Resultaten
> 600,000
mensen bereikt binnen de juiste doelgroep
12%
stijging in aantal volgers
138%
stijging in conversiepercentage
41%
daling in kost per leads