Case | Performance Marketing

Willy Naessens Group

Willy Naessens Group werd uitgeroepen tot Onderneming van het Jaar, een titel die vraagt om krachtige online zichtbaarheid. Om dit succesverhaal te delen, schakelde Willy Naessens Group de hulp van boostU in. Met gerichte Youtube, Meta en LinkedIn-campagnes zorgden we ervoor dat deze erkenning breed werd verspreid. Lees er meer over in onze case.

Case image

Wat hebben we gedaan?

Google ads

Meta ads

Youtube ads

LinkedIn, Youtube Ads en Meta: de perfecte mix voor online impact

LinkedIn & Meta

De campagne had als hoofddoel de 2.500 medewerkers van Willy Naessens Group in de spotlight te zetten en hen te bedanken voor hun bijdrage aan het behalen van de titel “Onderneming van het Jaar.” We lanceerden een awareness-campagne via Meta en LinkedIn om deze boodschap breed uit te dragen. De grootste focus lag op LinkedIn, het platform waar de meeste doelgroepen van Willy Naessens Group actief zijn. Met een effectieve campagne bereikten we meer dan 1.4 miljoen mensen op LinkedIn en meer dan 334 duizend mensen op Meta, en dit alles aan een lage kost.

We hebben een A/B-test uitgevoerd met statische visuals en video’s van verschillende lengtes. De resultaten lieten zien dat de korte video’s op zowel LinkedIn als Meta beter presteerden dan de statische beelden.

Case image
Case image

Youtube Ads

Er werd ook gekozen om Youtube Ads in te zetten. Door strategisch te kiezen voor video-advertenties konden we onze boodschap niet alleen breed, maar ook effectief verspreiden. Om ons doelpubliek te bereiken maakten we gebruik van custom intent audiences. In tegenstelling tot bredere targetingopties zoals standaard interest targeting of affinity audiences, biedt een custom intent audience de mogelijkheid om je doelgroep op maat samen te stellen op basis van relevante zoekwoorden, gedragingen en intenties.

De voordelen? Een hogere relevantie en een efficiëntere budgetbesteding. Met 3 miljoen impressies en 282.000 YouTube-views bereikte de campagne 1,1 miljoen gebruikers. De CPM bleef laag op €2,15, met een indrukwekkende view rate van 21%.

Resultaten

1,810,000

mensen bereikt met LinkedIn & Meta ads

1,1 miljoen

extra gebruikers bereikt via Youtube Ads

21%

view rate (benchmark 10-15%)

Gelijkaardig project in gedachten?

Let's talk 🚀