LinkedIn ads: Hoe schrijf je advertentieteksten die doen converteren?
Iedereen die op sociale media zit krijgt dagelijks meerdere (lees: veel) advertenties te zien. Als bedrijf is het een moeilijke opdracht om hier doorheen te breken en de aandacht te trekken. Als je de aandacht niet binnen de eerste seconden kan capteren, scrollen ze weer verder. Dus, hoe zorg je er voor dat jouw advertentie een thumb stopper wordt?
Als je onze vorige blog gelezen hebt, weet je al wat het verschil tussen social en search driven ads zijn. Zo niet, raden we je aan eerst die blog door te nemen.
Hoe schrijf je een social driven advertentie die doet converteren?
Wanneer je een social driven advertentie wil schrijven voor op LinkedIn, maar ook voor op andere platformen zoals Meta, zijn er een aantal simpele trucjes die je kunnen helpen.
8 primaire verlangens
Er zijn 8 primaire verlangens waar mensen naar streven:
- Overleven: een lang en gezond leven leiden.
- Bescherming: veiligheid, zorg en bescherming voor jezelf en je geliefden.
- Vrijheid: vrijheid van gevaar, angsten en pijn.
- Comfort: comfortabele levensomstandigheden.
- Plezier: lekker eten, drinken en leuke ervaringen.
- Relaties: seksuele relaties, gezelschap en compatibiliteit.
- Succes: winnen, boven anderen staan, geld.
- Aantrekkelijkheid: social approval, deel uitmaken van een groep.
Als je nu naar jouw product of service kijkt, bij welke verlangen(s) past die dan het beste? Stel, jouw bedrijf biedt een software tool aan waarmee je automatisch leads in je mailbox ontvangt. Deze kan je aan de verlangens ‘vrijheid’ en ‘succes’ koppelen. Probeer vervolgens je copy zo te schrijven, dat de focus niet op jouw software (product of service) ligt, maar op de problemen die het zal oplossen voor de persoon die de advertentie te zien krijgt, nl. je zal er tijd mee besparen en je wordt er succesvoller door.
Maar hoe giet je dit in een korte, duidelijke tekst waar je mensen mee overtuigt? Als we nog een stap verder gaan, kunnen we naast deze 8 verlangens ook kijken naar 8 social driven invalshoeken waar je jouw copy op kan baseren.
8 social driven invalshoeken
De 8 invalshoeken zijn:
- Je toekomstige zelf
vb. Doe jij elke dag aan cold calling zonder succes? Waarom probeer je x niet? - Geld besparen
vb. 8/10 geeft aan €500 per maand te besparen met x. - Tijd besparen
vb. Ontdek zelf hoeveel tijd jij kan besparen door x te gebruiken. - Het positieve tegenover het negatieve
vb. Met x verkrijg je meer leads zonder aan cold calling te doen. - “How to” invalshoek
vb. Hoe jij nieuwe klanten kan aantrekken met x. - Stappen
vb. 5 stappen om jouw LinkedIn ads beter te doen converteren. - Emoties
vb. 2 jaar geleden verloor ik al mijn spaarcenten, nu ik x gebruik sta ik financieel sterker dan ooit … - Controversie
vb. Waarom LinkedIn Ads niet meer werken anno 2023.
Probeer nu aan de hand van één van de 8 invalshoeken een advertentietekst te schrijven die bij jouw product of service past waarbij je ook rekening houdt met de 8 verlangens waar mensen naar streven. Je zal zien dat een korte, activerende tekst sneller geschreven is dan gedacht. Succes!