boostU’r Knowledge: Wat is social selling en hoe gebruik je het?

Post image

Potentiële klanten die vanzelf naar je toe komen? Dat klinkt als de ultieme droom van elke sales medewerker, maar dat hoeft niet langer een droom te blijven. Met een succesvolle social selling strategie én met de juiste aanpak kan je dit verwezenlijken.

Jouw persoon staat centraal.

Hoewel de naam anders doet blijken, is social selling géén proces van snelle online verkopen. Het is wél het proces voorafgaand aan een verkoop: het warm maken van een prospect en het opbouwen van een (lange termijn) relatie met hem.

Bij social selling sta jij als persoon zelf centraal. Je gaat je eigen netwerk gericht uitbreiden en je potentiële klanten een oplossing op maat bieden. De beste social selling aanpakken zijn niet diegene waarbij je jouw netwerk gaat spammen door continue eigen content te plaatsen, maar diegene waarbij jij de tijd neemt om je netwerk te bekijken en in te gaan op hun content.
 

Een proces dat tijd nodig heeft.

Bij het bepalen en uitvoeren van je social selling strategie is het belangrijk om te onthouden dat dit proces tijd nodig heeft. Maar als je het op de juiste manier aanpakt en geduld hebt, zal je er zeker en vast de vruchten van plukken.

Er bestaan al platformen die automatische connectieverzoeken/likes/comments/profiel bezoeken sturen naar jouw ideale doelgroep via LinkedIn en zo interactie met hen vertonen. Zo blijven jij en je bedrijf top of mind bij hen zonder dat jij er ook maar iets voor hoeft te doen. Tonen ze interesse? Dan schiet je in actie om deze hot lead binnen te halen.

Hulp nodig bij het bepalen van jouw social selling strategie en het automatiseren er van?

Contact us 🚀

Not another newsletter...

Join 100+ other digital growth marketers and get monthly tips and insights delivered right in your inbox.