Growth Marketing Blog

Ontdek hier al onze laatste nieuwtjes en inzichten, 1 blog tegelijk.

Performance Max campagnes in Google Ads

Met Google Ads’ Performance Max worden verschillende campagnetypen gecombineerd tot één campagne en wordt machine learning gebruikt om de beste plaatsingen te vinden op Google Search, YouTube, het Google Display-netwerk, Discover en Gmail.

Waarom videomarketing inzetten als bedrijf een must is

Videomarketing is de toekomst, toch doen weinig mensen er iets mee. Wij delen enkele belangrijke redenen waarom jij als bedrijf of als merk moet inzetten op videomarketing en wat het je kan opleveren.

4 Facebook Ads custom metrics voor e-commerce

Na het lanceren van je Facebook campagnes, kan je de data analyseren aan de hand van talrijke metrics in Ads Manager.

5 tips voor het vlot lanceren van je nieuwe website

Je nieuwe website is klaar om te lanceren, maar hoe kan je dit probleemloos laten verlopen. Volgende tips helpen je door dit proces zodat jij je website met een gerust hart lanceert.

Hoe maak je een LinkedIn ad die doet converteren?

LinkedIn is een duur platform. Maar met de juiste aanpak kan je hier, vooral voor B2B, mooie resultaten mee boeken en relevante leads genereren. Maar hoe pak je dit aan? We vertellen het je in deze blog.

E-mail trends die je moet uitproberen: 6 handige tips

E-mailmarketing is weer helemaal hot, en dat mede dankzij de coronapandemie. Bedrijven maakten de laatste jaren de shift naar digitale platformen waarin e-mail een belangrijk fundament blijft.

boostU’r knowledge: Storytelling

Waar we eigenlijk voor vallen tijdens ons aankoopproces, is het verhaal dat een merk vertelt, op welke manier dat gedaan wordt en hoe we ons daarbij voelen of hoe we er onszelf mee associëren.

boostU’r knowledge: Growth Marketing

Growth marketing is het proces van het ontwerpen en uitvoeren van experimenten om de resultaten van je marketing te optimaliseren en te verbeteren via A/B test. In een growth marketing strategie is Google Ads een acquisitiekanaal dat vaak wordt gebruikt.

2021 Instagram growth hacks

Met meer dan een miljard maandelijkse gebruikers, waarvan er zo’n 200.000.000 dagelijks naar een businessprofiel surfen, en waarvan 81% het platform gebruikt om research naar bepaalde producten te doen, hoort Instagram tot de 4 populairste applicaties ter wereld.

Steun samen met boostU de Vereniging voor Kleine Superhelden!

Omdat we er bij boostU niet alleen voor elkaar en onze klanten zijn, liepen we met ons team op 26 maart voor het goede doel!

TikTok: adverteren of (nog) niet?

TikTok is een van de meest populaire platformen ter wereld. Met bijna 700 miljoen gebruikers verovert het sociale media platform plaats 7 op de lijst van meest gedownloade apps ooit. Daarmee steekt het zelfsTwitter en Youtube voorbij(!).

boostU’r knowledge: wat is Google Search Console?

Maak je gebruik van Google Analytics, dan kan je bijvoorbeeld zien dat je 200 organische bezoekers op je website had. Maar dan weet je nog altijd niet welke zoekopdrachten deze bezoekers ingaven om tot bij jou te komen… In Google Search Console krijg je deze inzichten wel.

boostU’r Knowledge: Wat is social selling en hoe gebruik je het?

Potentiële klanten die vanzelf naar je toe komen? Dat klinkt als de ultieme droom van elke sales medewerker, maar dat hoeft niet langer een droom te blijven. Met een succesvolle social selling strategie én met de juiste aanpak kan je dit verwezenlijken.

De kracht van persoonlijke communicatie

De lezer in je tekst betrekken is erg belangrijk wanneer je een persoonlijke tekst wilt schrijven.

E-commerce trends van 2021

E-commerce is een sector die de laatste jaren sterk gegroeid is. Voor steeds meer bedrijven wordt online visibiliteit en het verkopen van hun producten online dan ook steeds belangrijker. Hier vind je een samenvatting van vijf e-commerce trends die je zeker in de gaten moet houden.

boostU’r Knowledge: Social Content

De juiste social media strategie is een belangrijk onderdeel van je marketingstrategie in het algemeen. Sociale media speelt dan ook een grote rol in de groei van verschillende bedrijfstakken en bedrijven.

Schrijven met SEO

Om die vindbaarheid extra punch te geven zonder er advertentiebudget aan te moeten spenderen, is het belangrijk dat de teksten die op je website staan top-notch geschreven zijn. Hier geven we je enkele tips mee.

Adverteren op Pinterest

Heeft jouw bedrijf een visueel verhaal te vertellen? Dan is adverteren op Pinterest iets voor jou!

boostU’r Knowledge: “Informatiearchitectuur: wat is het en hoe werkt het?”

Meer conversies met je website behalen start bij de informatiearchitectuur van je website. Onze Technical Growth Marketeer Victor legt uit wat informatiearchitectuur is en waarom je hier belang aan moet hechten.

Wat als je growth hacking & design sprints combineert? Een intro tot growth sprints.

Voor elk bedrijf gaat het erom uit te zoeken waarom je groeit, en manieren te zoeken om dat doelbewust en sneller te laten gebeuren aan de hand van experimenten.

ROAS vs POAS: Wat moet je weten?

Wat is het verschil met het nieuwere fenomeen POAS? En op welke van de twee focus je je het best als online marketeer? Let’s dig deeper…

Adverteren op online marktplaatsen: wat moet je weten?

Zullen online marktplaatsen even snel verdwijnen als dat ze ontstaan zijn? Of vormen ze een duurzaam en betrouwbaar verkoopkanaal? Let’s dig deeper…

10 KPI’s voor E-commerce succes

De juiste KPI’s monitoren voor je e-commerce business helpt je om de vooruitgang richting doelstellingen zoals meer omzet, verhogen van de customer lifetime value of het verhogen van je shopping cart value te volgen.

5 Tips voor betere A/B Testing

A/B testing is al lang een veelgebruikte techniek binnen growth marketing om ideeën te valideren. Toch is buikgevoel nog altijd een leuke bron om als marketeer op te vertrouwen wanneer je landingspagina’s bouwt, headlines bedenkt, doelgroepen bepaalt, en andere elementen uitwerkt om tot een succesvol eindresultaat te komen.

Growth Marketing in Google Ads: Hoe begin je eraan?

Growth marketing is het proces van het ontwerpen en uitvoeren van experimenten om de resultaten van je marketing te optimaliseren en te verbeteren via A/B test. In een growth marketing strategie is Google Ads een acquisitiekanaal dat vaak wordt gebruikt.