TikTok: adverteren of (nog) niet?

Post image

TikTok is een van de meest populaire platformen ter wereld. Met bijna 700 miljoen gebruikers verovert het sociale media platform plaats 7 op de lijst van meest gedownloade apps ooit. Daarmee steekt het zelfsTwitter en Youtube voorbij(!). Maar waarom is TikTok zo populair? En hoe zet jij als ondernemer de ideale TikTok campagne op? Het spreekt bijna voor zich dat bedrijven moeten inzetten op adverteren via het razend populaire en snel groeiende platform. Wij onderzochten het voor je!

Is TikTok enkel voor jongeren?

Het idee dat TikTok enkel gebruikt wordt door jongeren tussen de 16 en 24 jaar, leeft bij veel mensen. De laatste maanden merken we echter op dat er een shift in gebruikers is en dat ook de oudere generaties hun weg naar het platform vinden. Zo duiden statistieken dat het aantal gebruikers binnen de leeftijdcategorieën van 25- tot 34-jarigen en ook 35- tot 44-jarigen snel groeit.

Blog image

Source: Statista – 2020

Wat kan TikTok voor jouw bedrijf betekenen?

Op TikTok zitten echte mensen. Daarom geeft het platform je dé ideale opportuniteit om, hoe complex je bedrijf of product ook is, aan te tonen hoe menselijk je als bedrijf echt kan zijn. Start een trend door je eigen #challenge te lanceren of doe mee met bestaande trends en challenges. Om sneller meer weergaven te krijgen, doe je best mee met bestaande challenges die gepaard gaan met trending muziek en dansjes op de app. Wat TikTok zo leuk maakt, is dat je, zelfs als kleine onderneming, op een relatief korte tijd veel mensen kan bereiken. Mits je over de juiste content beschikt uiteraard…

TikTok lanceerde daarnaast een erg gebruiksvriendelijke video editor. Hierdoor kan in principe iedereen gemakkelijk video’s maken, maar ook monteren. Dit alles zonder dat je er een echte professional voor moet zijn. Stimuleer interactiviteit door op een creatieve en authentieke manier in contact te komen met je doelpubliek, dat wereldwijd actief is.
 
 

Is het dan nu al het moment om te adverteren op TikTok?

TikTok For Business is dé plek bij uitstek om je creative mind volledig de vrije loop te laten gaan en je product of bedrijf op een ludieke manier bekend te maken bij het grote publiek. Als je door je TikTok-feed scrollt, zie je af en toe sponsored video’s verschijnen, al zie je het verschil met een ‘gewone’ content video amper. Dat, in combinatie met een erg ‘menselijke factor’, maakt advertentiestrategieën mogelijk die niet meer lijken op reclame, maar op menselijke en relevante content.

Blog image

Om op TikTok te mogen adverteren, moet je eerst geverifieerd worden door het platform. En dat is op dit moment nog niet zo evident. Voorlopig is het bijvoorbeeld nog even wachten tot we in België kunnen adverteren op TikTok, wél zijn we ervan overtuigd dat je met de juiste content hoge toppen kan scheren op het platform. Dus laat je creatieve zelve gerust z’n gang al gaan!

Hulp nodig bij jouw Social Media Strategie? We got you!

Contact us 🚀

Not another newsletter...

Join 100+ other digital growth marketers and get monthly tips and insights delivered right in your inbox.