Achter de schermen van een stage bij boostU!

Post image

Mijn naam is Plien en ik ben een studente Marketing en Communicatie aan UCLL in Leuven. Momenteel zit ik in mijn laatste jaar en zal ik gedurende 10 weken stage lopen bij boostU. Mijn eerste weken zitten er al op en het was meteen al heel interessant en leerrijk. Ik neem jullie mee achter de schermen van de eerste dagen van mijn stage en vertel wat ik die week allemaal heb meegemaakt.

 

De eerste stagedag

Op maandag 6 maart wandelde ik voor het eerst binnen bij boostU en werd ik meteen goed ontvangen. Eerst kreeg ik een rondleiding doorheen het kantoor en het hele gebouw. Daarna maakte ik kennis met mijn collega’s. Ik plande een één-op-één meeting in met iedereen, zodat zij mij konden vertellen over hun functie binnen boostU en wat hun takenpakket inhoudt. Tijdens deze gesprekken kon ik mezelf ook even voorstellen. Die dag werd er door de Culture Club van boostU ook een heerlijke lunch voorzien waarbij ik meteen ook de leuke sfeer onder de collega’s kon opmerken. Het was dus zeker een geslaagde eerste dag.

 

Een introductie tot Digital Growth Marketing

De dagen nadien mocht ik elke dag iemand volgen die me dan een introductie gaf over een onderdeel van online marketing. Charlotte was als eerste aan de beurt. Ze leidde me op in de aanpak van sociale media in functie van Digital Growth Marketing. Ze deelde haar kennis over SEA en toonde me hoe je een efficiënte campagne opstart via Facebook en Instagram en hoe je deze campagnes kan optimaliseren. Het belang van het voortdurend opvolgen en bijsturen van advertenties werd me hier ook duidelijk. Charlotte nodigde me ook uit om twee meetings met een klant mee te volgen.

 

SEO-optimalisatie in de praktijk

Tijdens mijn eerste stageweek kwam niet alleen SEA, maar ook het beheer van SEO aan bod. Onder begeleiding van Jonas dook ik in de wereld van Google Ads en Analytics, waarna ik zelf aan de slag kon met de case van Kleir. Met behulp van Google Analytics kon ik de prestaties van de website en de efficiëntie van de lopende campagnes onderzoeken. Op basis hiervan maakte ik een analyse met relevante inzichten voor de klant. Het gebruik van de nieuwste tools en technologieën zorgt ervoor dat marketingcampagnes goed gemonitord kunnen worden. SEO wordt ook gestimuleerd door de content van de website van een bedrijf. Met de hulp van Pieter kon ik aan de slag gaan met WordPress. Ik kon meewerken aan de opbouw van verschillende websites door webteksten toe te voegen en meta descriptions te bewerken.

Creativiteit en content creatie

Deze week kreeg ik niet alleen de kans om mijn technische vaardigheden aan te scherpen, maar ook om mijn creatieve talenten te ontplooien. Cedric, de grafisch ontwerper van boostU, deelde verschillende tips en tricks met mij om opmerkelijke en aantrekkelijke ontwerpen te maken voor e-mails, social media posts en display banners. Met behulp van twee cases kon ik deze tips meteen in praktijk brengen en mijn eigen ideeën integreren. Creativiteit komt ook van pas bij contentcreatie. Samen met Cara ging ik aan de slag met het maken en publiceren van social media posts en kreeg ik de opdracht om de volgende nieuwsbrief te schrijven. Hierin zal ik onder andere een gedeelte wijden aan het nieuwe interne project ‘Plant for Growth’.

 

Recruitment in een digitale wereld

Tot slot ontdekte ik met Kelly hoe de digital recruitment-afdeling werkt. Het is interessant om te zien hoe Facebook en LinkedIn worden gebruikt om gekwalificeerde sollicitanten op een efficiënte manier in contact gebracht met bedrijven die openstaande vacatures willen invullen. BoostU zorgt hierbij voor het aantrekken van geschikte leads, zodat het bedrijf vervolgens aan de slag kan gaan met sollicitaties. De ondersteuning van digital recruitment maakt het aanwervingsproces een stuk eenvoudiger voor werkgevers. Ook hier mag ik deel van uitmaken. Kelly en ik zijn samen een campagne gestart en zullen deze ook samen opvolgen.

Het was zeker en vast een boeiende eerste week en ik kijk alvast uit naar de projecten die nog op mijn pad zullen komen.
Eén ding is zeker: deze stage zal een enorme boost geven aan mijn marketing opleiding!

Wil je meer weten over de werking van boostU?

Contact us 🚀

Not another newsletter...

Join 100+ other digital growth marketers and get monthly tips and insights delivered right in your inbox.