Case | E-commerce

KLEIR.

KLEIR. is een kledinglabel met liefde voor het dialect van ’t Stad. Het is pure hartstocht voor Antwerpen, haar inwoners en haar taal. De producten zijn fair en verantwoord. Daarom zijn ze volledig of gedeeltelijk gemaakt van biokatoen en dragen ze het label van de Fair Wear Foundation. Op de webshop kan je truien, T-shirts, baby rompertjes of accessoires kopen met de leukste en grappigste Antwerpse koosnaampjes. Lekker origineel en authentiek.

KLEIR. heeft bij boostU aangeklopt om zijn online verkoop te verhogen door middel van gerichte digitale marketing.

Case image

Wat hebben we gedaan?

Marketing analytics

Google Ads

Paid social

A/B testing

Content creation

Het verhogen van online verkoop met gerichte Google Ads en Facebook-campagnes

Google Ads

Om te beginnen hebben we Google Ads campagnes ingezet om de online aanwezigheid van KLEIR. te vergroten en meer bezoekers naar de website te trekken om het aantal conversies op de website te verhogen. Naast de generieke search campagnes, hebben we ook shopping campagnes live gezet waarbij we iedereen in Vlaanderen opvangen die op zoek gaat naar kledij met Antwerpse quotes.

Facebook & Pinterest

Vervolgens hebben we ook Facebook en Pinterest campagnes opgezet om potentiĆ«le klanten te bereiken via sociale media. Hierbij targeten we iedereen in Vlaanderen die geĆÆnteresseerd is in zowel kledij voor kinderen als volwassenen met Antwerpse quotes. Om de campagne aantrekkelijker te maken voor de doelgroep, hebben we ook dynamische advertenties gebruikt om specifieke producten te laten zien die aansluiten bij de interesses van de potentiĆ«le klanten.

Toename websitebezoekers & online verkoop

Het resultaat van deze digitale marketingcampagnes was zeer succesvol. We zagen een aanzienlijke toename in het aantal websitebezoekers en online verkoop.

In conclusie, de combinatie van Google Ads en social campagnes heeft KLEIR. geholpen om zijn online verkoop te verhogen en meer bewustzijn te creƫren voor hun producten onder een relevante doelgroep. Door gerichte targeting en relevante advertenties, halen we het maximale uit het opgegeven marketingbudget.

Case image
Case image
Case image

Resultaten

Over een periode van 5 maanden:

900k

Impressies

28k

Klikken naar de website

500

Purchases

40%

Meer omzet YOY

Wat maakt dit een succesverhaal?

1

Testen

Door uitvoerig te testen kwamen we te weten wat wel en wat niet werkt. Hierdoor konden we de ideale mix van kanalen en campagnes bekomen, voor brand awareness enerzijds en online verkoop anderzijds.

2

Wekelijkse analyse

Gedurende de looptijd van de campagnes werden de resultaten continu geanalyseerd om tijdig bij te sturen waar nodig.

3

Transparante communicatie

Dankzij de transparante communicatie met KLEIR., konden we de ROAS van onze campagnes in kaart brengen en verkregen we waardevolle inzichten om het budget optimaal toe te wijzen.

Gelijkaardig project in gedachten?

Let's talk šŸš€