KLEIR.
KLEIR. is een kledinglabel met liefde voor het dialect van ’t Stad. Het is pure hartstocht voor Antwerpen, haar inwoners en haar taal. De producten zijn fair en verantwoord. Daarom zijn ze volledig of gedeeltelijk gemaakt van biokatoen en dragen ze het label van de Fair Wear Foundation. Op de webshop kan je truien, T-shirts, baby rompertjes of accessoires kopen met de leukste en grappigste Antwerpse koosnaampjes. Lekker origineel en authentiek.
KLEIR. heeft bij boostU aangeklopt om zijn online verkoop te verhogen door middel van gerichte digitale marketing.
Wat hebben we gedaan?
Het verhogen van online verkoop met gerichte Google Ads en Facebook-campagnes
Google Ads
Om te beginnen hebben we Google Ads campagnes ingezet om de online aanwezigheid van KLEIR. te vergroten en meer bezoekers naar de website te trekken om het aantal conversies op de website te verhogen. Naast de generieke search campagnes, hebben we ook shopping campagnes live gezet waarbij we iedereen in Vlaanderen opvangen die op zoek gaat naar kledij met Antwerpse quotes.
Facebook & Pinterest
Vervolgens hebben we ook Facebook en Pinterest campagnes opgezet om potentiële klanten te bereiken via sociale media. Hierbij targeten we iedereen in Vlaanderen die geïnteresseerd is in zowel kledij voor kinderen als volwassenen met Antwerpse quotes. Om de campagne aantrekkelijker te maken voor de doelgroep, hebben we ook dynamische advertenties gebruikt om specifieke producten te laten zien die aansluiten bij de interesses van de potentiële klanten.
Toename websitebezoekers & online verkoop
Het resultaat van deze digitale marketingcampagnes was zeer succesvol. We zagen een aanzienlijke toename in het aantal websitebezoekers en online verkoop.
In conclusie, de combinatie van Google Ads en social campagnes heeft KLEIR. geholpen om zijn online verkoop te verhogen en meer bewustzijn te creëren voor hun producten onder een relevante doelgroep. Door gerichte targeting en relevante advertenties, halen we het maximale uit het opgegeven marketingbudget.
Foto’s door https://www.benvandenbempt.be/
Resultaten
Over een periode van 5 maanden:
900k
Impressies
28k
Klikken naar de website
500
Purchases
40%
Meer omzet YOY
Wat maakt dit een succesverhaal?
1
Testen
Door uitvoerig te testen kwamen we te weten wat wel en wat niet werkt. Hierdoor konden we de ideale mix van kanalen en campagnes bekomen, voor brand awareness enerzijds en online verkoop anderzijds.
2
Wekelijkse analyse
Gedurende de looptijd van de campagnes werden de resultaten continu geanalyseerd om tijdig bij te sturen waar nodig.
3
Transparante communicatie
Dankzij de transparante communicatie met KLEIR., konden we de ROAS van onze campagnes in kaart brengen en verkregen we waardevolle inzichten om het budget optimaal toe te wijzen.