Case | Growth Marketing

Concrete House

Concrete House is gespecialiseerd in het bouwen van lage-emissie woningen in beton. Het gebruik van prefab beton geeft huizen een enorm thermisch comfort.

Wat hebben we gedaan?

Marketing Analytics

Google Ads

Paid ads

Google Ads

Het vinden van de juiste strategie voor online adverteren is essentieel voor bedrijven die willen opvallen. Voor Concrete House was het vinden van deze strategie geen uitdaging, maar eerder een kans om te excelleren. Met boostU’s deskundige begeleiding legden ze samen de basis voor een winnende strategie.

De doelstelling van de Google Ads campagnes is om zo veel mogelijk leads te genereren. Deze leads hebben interesse in het bezoeken van kijkwoningen, het downloaden van een brochure en het invullen van het contactformulier. Vaste waarden in onze campagne structuur voor Concrete House zijn dan ook de Branded campagne en een specifieke campagne gebouwd rond de best presterende zoekwoorden van de prefab betonbouw.

Door te focussen op de meest effectieve zoekwoorden in combinatie met een nauwkeurige targeting, kunnen we een hoog rendement behalen. Hierdoor zijn er meer mogelijkheden voor A/B-testen en experimenten zoals het testen van nieuwe ad copy, assets enzovoort. Deze tests en experimenten geven ons op hun beurt meer inzicht in welke strategieën goed werken en waar er mogelijkheid is tot opschalen.

Door deze strategie te hanteren, hebben we jaar op jaar in januari het conversiepercentage op harde leads binnen Google Ads kunnen verhogen met 377%.

Meta en LinkedIn

Met behulp van campagnes op Meta en LinkedIn is er een breder publiek bereikt en hebben we de merkbekendheid van Concrete House vergroot. Door doelgerichte boodschappen op deze platformen te verspreiden, hebben we niet alleen de interesse in Concrete House kunnen aanwakkeren maar ook effectief meer verkeer naar de website kunnen trekken.

Voor Concrete House zet boostU vooral in op het verhogen van het aantal aanvragen voor bedrijfs- en projectbouw via gerichte social media campagnes. LinkedIn is hierbij het primaire platform, gefocust op zelfstandigen in vrije beroepen voor de bouw van kantoor-, praktijk- en handelsruimten. Daarnaast betrekken we architecten met specifieke boodschappen die focussen op het aangaan van nieuwe samenwerkingen.

Case image

Met een Always-On Awareness campagne als basis, tonen we aantrekkelijke visuals van voltooide projecten en benadrukken we de voordelen van prefab betonbouw. Tegelijkertijd leidt een Traffic campagne potentiële klanten direct naar de website, waar ze downloadbare brochures vinden die hun interesse vergroten voor het registreren voor een kijkwoning.

We versterken onze LinkedIn-initiatieven met een remarketing campagne op Meta, waarbij alle websitebezoekers opnieuw benaderd worden om zich te registreren om een kijkje te nemen in een kijkwoning.

Case image
Case image

Google Analytics 4

Om ervoor te zorgen dat we elk aspect van onze online prestaties kunnen meten, werd voor Concrete House ook Google Analytics 4 geïmplementeerd via Google Tag Manager. Hierdoor krijgen we een nog nauwkeuriger inzicht in het gedrag van de websitebezoekers, waardoor we onze strategieën voortdurend kunnen verfijnen en optimaliseren.

Om de meetbaarheid te verbeteren werd ook Server Side Tracking opgezet en zetten we steeds in op nieuwe innovaties om het verschil tussen de GA4 metingen en het werkelijke aantal leads te minimaliseren. Dat is belangrijk om een juiste attributie toe te kennen aan alle conversies.

Resultaten

213

harde leads tot nu toe in 2024

€37

CPL

Verbeterde

conversietracking

Gelijkaardig project in gedachten?

Let's talk 🚀