Case | Social engagement

Kikkoman

Met een rijke geschiedenis in de productie en verkoop van sojasaus, heeft de Kikkoman-groep zijn stempel gedrukt op de culinaire wereld. Kikkoman’s natuurlijk gebrouwen sojasaus is wereldwijd bekend en geliefd bij miljoenen mensen.

Case image

Wat hebben we gedaan?

Paid social

A/B testing

Content creation

Events

Ontdek het resultaat van onze vernieuwde social media strategie

 

Onze aanpak

Onze eerste stap naar een grotere online aanwezigheid voor Kikkoman was het lanceren van doelgerichte Facebook-campagnes. Onze voornaamste focus lag hierbij op het vergroten van het aantal volgers op Facebook en Instagram. Daarnaast hebben we ook organische posts geboost om een groter bereik te genereren.

Onze digitale marketingcampagnes leverden uitstekende resultaten op. We hebben 1,2 miljoen mensen bereikt en 35.000 klikken naar onze social media kanalen gegenereerd. Het succes van onze strategie resulteerde in een groei op Facebook en Instagram van maar liefst 1.240 nieuwe volgers in 3 maanden.

Case image

Contentstrategie

Daarnaast hebben we ook een volledig nieuwe contentstrategie ontwikkeld voor Facebook en Instagram. De content bestond vroeger voornamelijk uit recepten. Nu hebben we meer variatie toegevoegd door ook entertaining en informatieve posts te plaatsen.

De combinatie van de vernieuwde contentplanning en de social media-campagnes heeft Kikkoman geholpen om de online merkbekendheid te vergroten en meer bekendheid te genereren voor hun producten. Onze opgefriste contentstrategie heeft dan ook geleid tot meer betrokkenheid bij onze organische posts.

Case image

Hoe Kikkoman de aandacht kreeg op het food festival ‘Antwerpen Proeft’

Antwerpen Proeft is een populair food festival waar mensen massaal samenkomen om verschillende gerechten uit te proberen bij verschillende foodstands, waaronder die van Kikkoman.

Naast de implementatie van onze vernieuwende strategie op social media hebben we ook een belangrijke rol gespeeld bij het presenteren van Kikkoman op het food festival Antwerpen Proeft. We hebben een interactieve draairad ontworpen, samen met een flyer waarop een QR-code stond. Bezoekers werden uitgedaagd door het draairad vol verrassende sauzen, waaronder de gewaagde combinatie van Kikkoman’s sojasaus met choco. Daarnaast konden bezoekers via het draairad tal van prijzen winnen. Door de QR-code te scannen ontdekten bezoekers ‘De Smaakclub‘, een bruisend platform waar nieuwe producten worden voorgesteld om uit te proberen en je mening over te delen.

Ontdek de beleving in onze zelfgemaakte recap video van het evenement.

Wat maakt dit een succesverhaal?

1

Vernieuwende strategie

Dankzij het uitwerken en implementeren van een nieuwe strategie, hebben we ontdekt wat werkt en wat niet. Het resultaat? Een indrukwekkende stijging in bereik en aantal volgers.

2

Out of the box

Door innovatieve ideeën te bedenken, hebben we een opmerkelijke aanwezigheid en succes op Antwerpen Proeft weten te realiseren.

3

Transparante communicatie

Dankzij de transparante communicatie met Kikkoman, verkregen we waardevolle inzichten om het budget optimaal toe te wijzen.

Gelijkaardig project in gedachten? 🚀

Let's talk