Case | Lead generation

De Boer & Partners

De Boer & Partners is met 18 kantoren een vaste waarde op de vastgoedmarkt in Vlaanderen. Met hun website zetten ze enerzijds in op de zichtbaarheid van de panden, maar ook op het aantrekken van leads voor waardebepalingen. Het doel reikt verder dan alleen leads aantrekken; onze samenwerking draait ook om het bieden van een naadloze ervaring en uitstekende service gedurende het gehele vastgoedtraject.

Case image

Wat hebben we gedaan?

Lead Generation

Google Ads

Marketing Automation

Marketing Analytics

Een stijging in leads dankzij boostU

De Boer & Partners had 4 duidelijke doelstellingen voor ogen, waar boostU bij kon helpen:

  • (meer) Inzetten op (kwalitatieve) waardebepalingen
  • Efficiënter opvolgen van nieuwe leads voor een volledige ontzorging
  • De setup van juiste tracking om de conversiedoelen te behalen
  • Visualisatie van leads over alle vestigingen en het opzetten van een systeem om de sales ratio op te volgen.

Onze aanpak

We zijn gestart met de implementatie van de nieuwe Google Ads campagnes, waarbij we focusten op 3 verschillende clusters: vestigingen, waardebepalingen en branded verkeer.

Door budgetoptimalisatie kunnen we het budget besteden met de beste resultaten tot gevolg. We analyseren niet alleen welke campagnes het beste presteren en geoptimaliseerd kunnen worden, maar ook welke doelgroepen het meest responsief zijn en de meest rendabele dagen van de week.

Door het clusteren van verschillende n-grammen, konden we verschillende zoekwoorden en combinaties van zoekwoorden vaststellen die erg goed of net heel slecht presteerden. Door het clusteren van data uit n-grammen, konden we veel betere en snellere conclusies trekken dan in het standaard zoektermen rapport.

Case image

Ten tweede hebben we Google Tag Manager Tracking op de website geïnstalleerd. Dankzij unieke codes op de website kunnen we meetbaar maken wat er gebeurt op de website. Het optimaal instellen van deze tags maakt het makkelijker om de ROI en ROMI in kaart te brengen.

Vervolgens optimaliseerden we de marketing automation via Zapier. Door deze automatisering werden de formulieren van de waardebepalingen automatisch geüpdatet naargelang de status hiervan. Op deze manier hebben zowel het hoofdkantoor als de verschillende vestigingen een beter overzicht van de opvolging van deze leads. Dit helpt om de sales ratio te berekenen.

Case image

Resultaten

De resultaten waren opmerkelijk. Zo was er een duidelijke stijging van 150% van het aantal leads. Daarnaast konden deze leads ook perfect worden weergegeven per vestiging.

Als kers op de taart was de conversietracking over de volledige website een succes. Hierin konden we een onderscheid maken tussen de waardebepalingen, te koop en te huur.

Resultaten

van de afgelopen 3 jaar

Stijging van 150%

in aantal leads

Stijging van 315%

in waardebepalingen

Daling van 76%

in kost per waardebepaling

Gelijkaardig project in gedachten?

Let's talk 🚀