Case | Lead generation

Hermans Heftrucks

Hermans Heftrucks is dé specialist in België voor de verkoop en verhuur van heftrucks, verreikers, hoogwerkers en schaarliften.

Case image

Wat hebben we gedaan?

Content Creation

Paid Social

Paid Search

Marketing Analytics

Hoe boostU de online aanwezigheid van Hermans Heftrucks versterkt

B2B leadgeneratie

Hermans Heftrucks heeft zich altijd gericht op de B2B-markt. Om hun sales te ondersteunen, tekende boostU een digitale acquisitiestrategie uit met leadgeneratie als doelstelling.

Na een grondige analyse van de doelgroepen, hebben we Google Ads en Meta Ads geselecteerd als de belangrijkste kanalen. Hierbij hebben we een duidelijke strategie opgesteld en geïmplementeerd om concrete inzichten te verkrijgen doorheen de salesfunnel.

Paid Search Campagnes

Met maandelijkse experimenten en een strakke accountstructuur in lijn met de bedrijfsdoelstellingen, behaalde Hermans Heftrucks indrukwekkende resultaten. De conversieratio via Google Ads steeg naar een gemiddelde van 5,04%, met een jaarlijkse groei van 13% in leads.

Case image

Paid Social campagnes

Op Facebook en Instagram focusten de campagnes zich op twee belangrijke doelen: het vergroten van de merkbekendheid via een awareness campagne en (terugkerend) verkeer naar de website verhogen via een traffic campagne. 

De awareness campagne richtte zich op specifieke doelgroepen in de bouwsector, landbouw, productie en logistiek in bepaalde provincies. De focus lag op zowel nieuwe verkoop als tweedehandsverkoop van Merlo Verreikers. 

De focus van de traffic campagne lag daarentegen op de remarketing van websitebezoekers en vergelijkbare doelgroepen in België, met een sterke nadruk op nieuwe verkoop, tweedehandsverkoop en verhuur.

 

Resultaten

De impact van de social media campagnes waren duidelijk meetbaar:

+300.000

personen bereikt

+1.000

weergaven van landingspagina

5,04%

conversieratio

13%

jaarlijkse groei in leads

Gelijkaardig project in gedachten?

Let's talk 🚀