Hoe boostU de online aanwezigheid van Hermans Heftrucks versterkt
B2B leadgeneratie
Hermans Heftrucks heeft zich altijd gericht op de B2B-markt. Om hun sales te ondersteunen, tekende boostU een digitale acquisitiestrategie uit met leadgeneratie als doelstelling.
Na een grondige analyse van de doelgroepen, hebben we Google Ads en Meta Ads geselecteerd als de belangrijkste kanalen. Hierbij hebben we een duidelijke strategie opgesteld en geïmplementeerd om concrete inzichten te verkrijgen doorheen de salesfunnel.
Paid Search Campagnes
Met maandelijkse experimenten en een strakke accountstructuur in lijn met de bedrijfsdoelstellingen, behaalde Hermans Heftrucks indrukwekkende resultaten. De conversieratio via Google Ads steeg naar een gemiddelde van 5,04%, met een jaarlijkse groei van 13% in leads.
Paid Social campagnes
Op Facebook en Instagram focusten de campagnes zich op twee belangrijke doelen: het vergroten van de merkbekendheid via een awareness campagne en (terugkerend) verkeer naar de website verhogen via een traffic campagne.
De awareness campagne richtte zich op specifieke doelgroepen in de bouwsector, landbouw, productie en logistiek in bepaalde provincies. De focus lag op zowel nieuwe verkoop als tweedehandsverkoop van Merlo Verreikers.
De focus van de traffic campagne lag daarentegen op de remarketing van websitebezoekers en vergelijkbare doelgroepen in België, met een sterke nadruk op nieuwe verkoop, tweedehandsverkoop en verhuur.
Resultaten
De impact van de social media campagnes waren duidelijk meetbaar:
+300.000
personen bereikt
+1.000
weergaven van landingspagina
5,04%
conversieratio
13%
jaarlijkse groei in leads