DAM(N)
Lead generatie
voor studentenkoten in Antwerpen.
DAM(N) is een trendy nieuwbouwproject van Heylen Vastgoed in het bruisende centrum van Antwerpen – bestaande uit 55 moderne, luxueuze studentenkamers. Naast het bouwen van moderne studentenflats met de nodige technische snufjes, hecht DAM(N) veel belang aan luxe om zo het verschil te maken met andere studentenkamers in de stad.
Wat hebben we gedaan?
Hoe we DAM(N) hielpen alle 55 studentenkamers te verhuren in nog geen 3 maanden.
Challenge
De studentenresidenties van DAM(N) zijn snel aan het groeien in Antwerpen. Het ligt op loopafstand van het stadscentrum en het Eilandje en op fietsafstand van het Centraal Station en de Meir. Het potentieel achter het DAM(N)-nieuwbouwproject was groot, maar totaal onbekend.
Een gebrek aan online zichtbaarheid, naamsbekendheid en aantrekkelijke content zorgde er ook voor dat studenten en ouders die actief op zoek waren naar een studentenkamer voor het academiejaar 2020 – 21 niet bij DAM(N) terechtkwamen waardoor de studentenkamers niet verhuurd waren.
Samen met DAM(N) besloten we een andere aanpak te kiezen door ons te richten op visueel aantrekkelijke content, social media marketing en paid search advertising.
Het doel was eenvoudig: de online zichtbaarheid van het DAM(N)-project bij de juiste doelgroep vergroten om uiteindelijk alle 55 studentenkamers te verhuren voor de start van het academiejaar.
Resultaten
Voordat we de digital marketing bij DAM(N) verzorgden, was er nog geen enkel kot verhuurd. Toen we begonnen met onze groeicampagnes, waren alle kamers binnen 3 maanden verhuurd.
55
Verhuurde kamers
420
Online inbound leads
€10
Gemiddeld CPL
41,25
ROAS
Wat maakte dit een succesverhaal?
1
Visueel aantrekkelijke inhoud
Het oog wil ook wat… Zeker als het gaat om grote aankopen of investeringen die je als eindconsument doet. Iedereen wil graag in een mooie, verzorgde woonomgeving wonen, voor studenten geldt dat ook. Het benadrukken van het moderne, luxueuze karakter van de DAM(N)-studentenflats was een belangrijke eerste stap.
2
Benadering van meerdere kanalen
De marketing van een nieuw project of concept is altijd een uitdaging. Er moet top-of-the-funnel awareness worden gecreëerd, terwijl in het midden en de bottom-of-the-funnel aandacht moet worden besteed aan het bereiken van mensen die een duidelijke koopintentie hebben.
3
A/B Testing & Optimization
Door voortdurend verschillende aspecten van de campagnes en de digitale strategie te testen, werkten we in korte tijd naar een optimaal resultaat toe. Dat resultaat werd bepaald op basis van duidelijke KPI’s, zoals het aantal verhuurde studentenkamers, de kosten per acquisitie en de kosten per lead.