Case | E-commerce

De Koninck

Stadsbrouwerij De Koninck is een bierbrouwerij in de Belgische stad Antwerpen. Ze organiseren wekelijkse evenementen waaronder een interactieve brouwerijtour. Tijdens deze tour kom je alles te weten over Antwerpen als bierstad, de Belgische bieren en het complete brouwproces. Een hoogtepunt van de tour is het proeven van De Koninck’s bekendste bier, een Bolleke.

Case image

Wat hebben we gedaan?

Marketing analytics

Google Ads

Paid social

A/B testing

Content creation

boostU in actie: hoe de ticketverkoop voor stadsbrouwerij De Koninck een boost kreeg

Brouwerij De Koninck klopte aan bij boostU om te helpen bij de ticketverkoop van de “De Koninck Experience Tour”, beter bekend als het plezantste avontuur van ’t stad! Na het uitwerken van een slimme online first strategie, werden Google Ads en Facebook Ads als de belangrijkste en meest impactvolle kanalen gekozen.

Om dit tot een succesvol einde te brengen was er ook nood aan een frisse datastrategie: de huidige ticketverkoop was niet meetbaar en kon niet worden toegeschreven aan de diverse online marketinginspanningen. Maar dankzij het implementeren van een e-commerce data layer en overeenkomstige Google Tag Manager container, konden we eindelijk waardevolle inzichten genereren.

Met onze Google Ads-campagnes hadden we één doel voor ogen: tickets verkopen voor de De Koninck Experience Tour, met een specifieke ROAS-doelstelling in gedachten. We zorgden voor een campagnestructuur op basis van zoekintentie, zodat we een stabiele stroom van potentiële bezoekers konden doorsturen naar de website. Diegenen die nog niet actief op zoek waren naar een leuke activiteit, kregen creatieve banners en YouTube Ads te zien om de bekendheid van de interactieve tour te vergroten.

Case image

Voor de Facebook campagne hebben we ons gericht op iedereen die geïnteresseerd is in bier en brouwerijen. We hebben verschillende advertenties opgemaakt (video’s en statische visuals) van de brouwerij en de De Koninck Experience Tour. Deze advertenties worden getarget op mensen in Antwerpen en omgeving en op toeristen die mogelijk geïnteresseerd waren in het bezoeken van de brouwerij

Het resultaat van deze campagnes was erg succesvol. We zagen een stijging in het aantal boekingen voor de De Koninck Experience Tour. De campagnes hebben geleid tot meer zichtbaarheid van De Koninck als toeristische bestemming en hebben de merkbekendheid van De Koninck als brouwerij vergroot.

Case image

De Mol x De Koninck

In 2022 streek ‘De Mol’ neer bij Brouwerij De Koninck voor hun jubileumeditie. Voor deze gelegenheid werd de interactieve tour omgebouwd en stond deze volledig in het teken van 10 jaar ‘De Mol’. Een bijpassende video kon natuurlijk niet ontbreken:

Wat maakt dit een succesverhaal?

1

Coherente data strategie

2

Full funnel approach

3

Transparante communicatie

Benieuwd wat we voor jouw kunnen betekenen met onze recruitment service? 🚀

Ontdek het hier