Wat was de uitdaging?
Eltra is met meer dan 65 jaar expertise uitgegroeid tot marktleider van de DIY & Home Improvement sector. Als marktleider kijken ze er niet alleen naar om de activiteiten ook in de rest van Europa uit te breiden. Ook het versterken van het team met de juiste medewerkers staat centraal in hun groeiproces. Alleen komen ook daar uitdagingen bij kijken…
- Lage instroom aan sollicitanten
- Uitbouwen van sterke employer branding
- Kwaliteit van sollicitanten verhogen
- Kost per aanwerving verlagen
De doelstelling was simpel: De online visibiliteit van de openstaande vacatures bij Eltra verhogen door de juiste doelgroep te bereiken om zo snel als mogelijk de juiste medewerkers aan te werven.
Resultaten
Binnen 3 weken genereerden we voldoende instroom van gekwalificeerde sollicitanten, waaruit Eltra geschikte kandidaten vond voor toekomstige medewerkers.
177
Gekwalificeerde sollicitanten
25%
Minder budget nodig dan voorzien
+6
Nieuwe medewerkers
Wat maakt dit een succesverhaal?
1
Lead Generation voor sollicitanten
Het genereren van sollicitanten via online marketing kanalen verschilt niet zo heel veel van een lead generation proces.
Door de juiste content om te vormen in advertenties en deze richting de juiste doelgroep te richten, waren we snel in staat om kwalitatief verkeer naar de website van Eltra te sturen en hen te converteren tot leads voor recruitment en HR.
2
Growth Creatives & Facebook Advertising
Wie aan online recruitment denkt, denkt automatisch aan Linkedin als het professioneel social platform bij uitstek.
Gezien de openstaande vacatures bij Eltra besloten we het over een andere boeg te gooien en Facebook als hoofdkanaal in te zetten. Daarvoor werden verschillende creatives als advertenties opgezet en ten opzichte van elkaar getest om de best presterende ads te vinden.
3
A/B Testing & optimalisatie obv data
Welke visuele assets zorgen voor de beste conversie? Video of bannering? Welke targeting opties brengen de beste kwaliteit van sollicitanten met zich mee?
Door continu verschillende aspecten van de campagnes en digitale strategie te blijven testen werkten we naar een optimaal resultaat toe op korte tijd.