Case | Lead generation

ONE

Lead generatie
voor een betere wereld.

ONE, mede opgericht door Bono (U2), is een wereldwijde non-profitorganisatie die extreme armoede en vermijdbare ziektes bestrijdt door het publiek bewust te maken en politieke leiders onder druk te zetten om beleid en programma’s te steunen die levens redden en de toekomst verbeteren.

Case image

Wat hebben we gedaan?

Lead Generation

Paid Social

A/B Testing

Marketing Analytics

Dit is hoe boostU ONE hielp om 467 ondertekende petities tegen wereldongelijkheid te bereiken.

 

Challenge

Voor deze campagne was ONE op zoek naar mensen die de petitie wilden ondertekenen ter ondersteuning van hun acties voor een gelijke wereld. Op dit moment is ONE als organisatie nog vrij onbekend in België. Ze zochten een partner om social issue advertenties te maken die tot leads leiden.

boostU hielp hen de juiste Growth Marketing strategie uit te werken om zoveel mogelijk converterende leads in België te bereiken.

In Growth Marketing is er ruimte voor experimenteren. Het opzetten van advertenties voor sociale thema’s brengt een aantal gevoelige kwesties en uitdagingen met zich mee waarbij het belangrijk is snel te handelen. Hiervoor was een ‘lean & mean’ aanpak met wekelijkse optimalisaties de juiste keuze.

Het doel was eenvoudig: de online zichtbaarheid van ONE bij de juiste doelgroepen vergroten om uiteindelijk zoveel mogelijk ondertekende stemmen te verzamelen voor hun petitie tegen de ongelijke verdeling in de wereld.

Case image
Case image

Resultaten

The objective was clear. Here’s what we achieved…

610K

Indrukken

467

Leads

€13

Gemiddeld CPL

-60%

Cost per Lead

Wat maakte dit een succesverhaal?

1

Conversion Rate Optimization

Het belangrijkste om in fase 1 te begrijpen is wat oplevert en wat niet. Daarom hebben we eerst de volgende 2 conversiepunten getest: een externe landingspagina versus een instant formulier op sociale media zelf.

We kwamen al snel tot de conclusie dat een externe landingspagina ons doelpubliek weghield van het hoofddoel: de petitie ondertekenen. Door deze optimalisatie daalden de kosten per lead met 60%.

2

Messaging & Ad Copy

Welke boodschap werkt het best voor de doelgroep? Wij splitsen de campagne op in verschillende fasen en testen telkens een nieuwe benadering:

  • Het politiek perspectief van een ongelijke wereld
  • Het emotioneel perspectief van een ongelijke wereld
  • Het huidige perspectief van COVID-19

Zo weten we vanuit welk perspectief het doelpubliek ernaar kijkt om zo de resultaten te optimaliseren.

3

Dynamic Ads

Dankzij dynamische advertenties nemen we meerdere elementen uit advertenties (zoals afbeeldingen, video’s, titels, beschrijvingen en CTA’s) en optimaliseren we die om efficiënte resultaten te leveren voor elke weergave van de advertentie.

Hierdoor kunnen we gepersonaliseerde creatieve versies maken voor iedere persoon die de advertentie bekijkt. Dit is een efficiënte manier om de beste methodes uit de vorige fase te automatiseren.

Aan welk project denk jij?

Let’s talk.

Contact 🚀