Succes is iets wat je samen creëert. En omdat wij zo trots zijn op de succesverhalen die wij voor en samen met onze partners hebben gerealiseerd, willen we er graag een paar uitlichten. We beginnen met de rooktest voor Boretti.
Ter gelegenheid van het 25-jarig bestaan heeft Boretti de keukencollectie ‘Collezione Maggiore’ gelanceerd. Ze vroegen ons: “Is onze doelgroep bereid om deze producten online te kopen?” Om een duidelijk antwoord op deze vraag te kunnen geven, hebben wij een rooktest gedaan. En dat bleek al snel een succes.
Even toelichten: wat is een rooktest?
Rooktesten is ooit ontstaan als softwareconcept. Dat betekent dat je de eerste basisfunctionaliteiten van een website test om te zien of je software stabiel is en klaar om verder ontwikkeld en getest te worden. In Growth Marketing heeft het concept van rooktesten een bredere betekenis gekregen, zoals zoeken naar een snellere en kosteneffectieve manier. In dit geval: “Is Boretti’s doelgroep bereid om hun keukenartikelen online te kopen?”
Wat we deden in de rooktest
We hebben 3 hoofddoelen voor deze test:
- een snelle en presterende webshop bouwen
- kwalitatief verkeer naar de webshop leiden
- verkoop generen in de webshop
In minder dan 2 weken werd een (kosten)efficiënte en volledig werkende webshop opgezet om de koopintentie te meten en de ROI optimaal te houden.
Om verkeer naar deze webshop te leiden, werden slimme Google en Facebook campagnes opgezet. En dankzij het voortdurend bijhouden van de performantie en optimalisaties bleven de prestaties altijd op peil. Ten slotte werd er gekeken naar extra marktplaatsen voor verschillende online verkooppunten.