Case | Lead generation

Eltra

Eltra is met meer dan 65 jaar ervaring de marktleider in de distributie van elektrisch materiaal en verlichting voor de home improvement markt in de Benelux. Vanuit hun magazijn in Evergem leveren ze een breed assortiment aan producten aan meer dan 1.000 winkels in België, Nederland en de rest van Europa. Volgens het DAAS model (Distribution As A Service) plaatsen ze de behoeften van hun klanten en leveranciers centraal om hen zo van de best mogelijke services te voorzien: van sourcing van producten tot de after sales.

Case image

Wat hebben we gedaan voor hen?

Lead generation

Paid social

A/B testing

Content creation

Marketing analytics

Wat was de bedoeling van de campagne?

Om hun groei verder te zetten, is Eltra continu op zoek naar nieuw talent om hun team te versterken. Omdat Eltra moeite ondervond om hun openstaande vacatures voor orderpickers en magazijnmedewerkers in te vullen, klopten ze aan bij boostU.

Hoewel LinkedIn voor een employment campagne de logische keuze lijkt, werd na onderzoek naar de doelgroep op verschillende kanalen geopteerd voor een Facebook employment campagne. Met deze campagne zouden de Growth Specialists van boostU enerzijds moeten zorgen voor een grotere instroom aan sollicitanten en anderzijds voor een verbetering van de kwaliteit van de sollicitanten.

Door middel van uitvoerige A/B testing op vlak van creatives (statische visual versus video’s)en copy (kort met bulletpoints versus lang), konden we de campagne continu optimaliseren en de kost per resultaat steeds opnieuw verlagen. Een paar bevindingen waren:

  • dat er meer werd doorgeklikt naarmate de doelgroep de advertentie vaker te zien kreeg
  • dat een video-advertentie beter presteerde dan een statische afbeelding
  • een korte, opsomming deed het beter dan een lange jobomschrijving
  • dat de kwaliteit van de sollicitanten toenam nadat we een aantal screeningsvragen toevoegden aan het leadformulier dat de sollicitanten moesten invullen (zie afbeelding)
Case image

Wat zijn de resultaten van de campagne?

3/4

van het beschikbare media budget

117

sollicitanten

6

nieuwe aanwervingen

Wat maakte van deze case een succes?

1

Door continu te experimenteren en optimaliseren werd de kost per sollicitant laag gehouden, waardoor we de campagne konden stopzetten vooraleer het vooropgestelde mediabudget werd gespendeerd.

2

Daarnaast konden we de kwaliteit van de sollicitanten waarborgen door screeningsvragen toe te voegen in de lead form. Op die manier waren we zeker dat we de juiste personen bereikten met onze campagne en spaarde het de recruiters bij Eltra werk uit.

Gelijkaardig project in gedachte?

Let’s talk.

Neem contact op 🚀