Wat was de bedoeling van de campagne?
Gynzy is een Nederlands bedrijf dat de ambitie heeft om ook de Vlaamse markt te veroveren met hun online leerplatform. Om dat te verwezenlijken, hebben ze de hulp van boostU en The Other Agency ingeschakeld. Twee agencies, met hun eigen domein van expertise, sloegen de handen in elkaar en werkten nauw samen tijdens de “growth sprint”. Het team van The Other Agency nam de uitwerking van het creatieve concept op zich, terwijl het team van boostU zich focuste op de strategie en de opzet van de growth campagnes.
Tijdens de growth sprint werd een week lang intensief gewerkt om een succesvolle strategie te kunnen presenteren. De week zag er als volgt uit:
- Dag 1: workshop met boostU, The Other Agency en Gynzy om doelstellingen, KPI’s en creatief concept te bepalen
- Dag 2: strategie en experimenten werden in grote lijnen uitgewerkt en aangepast dankzij korte feedback loops
- Dag 3: eerste versies van content (visuals, copy) en landingspagina’s werden opgemaakt, (tracking)tools werden opgezet en integraties aangemaakt
- Dag 4: de verschillende experimenten werden opgemaakt met de afgesproken doelgroepen, budgetten en goedgekeurde content
- Dag 5: finale aanpassingen werden uitgevoerd en de afgewerkte experimenten werden gepresenteerd aan Gynzy
Wat maakte van deze case een succes?
1
Op korte termijn werd een zeer concreet plan van aanpak tot in de puntjes uitgewerkt waardoor er na goedkeuring snel tot actie kon worden overgegaan.
2
Daarnaast droeg ook de samenwerking met The Other Agency bij tot de efficiëntie tijdens de growth sprint. Beide agencies waren van bij de start betrokken waardoor de communicatie vlot verliep, de taakverdeling duidelijk werd afgelijnd, … .
3
Zowel het team van boostU als dat van The Other Agency kon zich focussen op waar zij het beste in zijn. Dat resulteerde in een doeltreffend resultaat waar zowel klant als agency trots op kunnen zijn.