Case | Lead generation

PAB Benelux

PAB Drive-in: content- & eventcase

Hoe organiseer je een coronaproof verkoopsconferentie voor je hele team zonder fysiek aanwezig te zijn? Eind december vroeg PAB Benelux ons of we samen met hen een origineel concept konden uitwerken om hun jaarlijks evenement te organiseren. Wij presenteren je: onze PAB Benelux Drive-In Succes Case.

Een coronaproof evenement in tijden waarin live contact niet mag. In theorie is dit eenvoudig: je organiseert een virtueel evenement via videocall en nodigt sprekers uit om een presentatie te geven. Iedereen doet dat, toch? Na een creatieve brainstormsessie met de vragende partij & team boostU, kwamen we uit op een live uitgezonden drive-in show.

Case image

Wat hebben we gedaan?

Evenement

Livestream

Het Concept

Een drive-in cinema, best wel graaf. Maar een uitzending moet natuurlijk gevuld zijn met inhoud. PAB is een brand developer en verdeler van verschillende (internationale) voedingsmerken op de Belgische markt (o.a. Tony’s Chocolonely, Innocent, Tabasco…) en heeft voor elk van deze merken een strategisch jaarplan dat moet worden toegelicht.

Daarom besloten wij – op een filmdag met een strak tijdschema – om per fragment 1 tot enkele (afhankelijk van de hoeveelheid informatie) video’s te maken waarin deze plannen door de merkvertegenwoordigers werden besproken. Naast de uitzending van deze vooraf opgenomen video’s vonden tijdens de uitzending op een groot scherm live interviews met het managementteam plaats. Daar rolden de nieuwe missie, visie en waarden uit.

Het script was cruciaal voor deze bijeenkomst. Alles was netjes uitgeschreven volgens schema. Op die manier wist het regieteam van de livestream precies wanneer welke uitleg zou plaatsvinden, wanneer welke camera’s nodig waren en op welke tijdstippen bepaalde clips moesten worden afgespeeld.

Het PAB-team, die de uitzending vanuit hun auto’s op een groot scherm volgden en ook via een specifieke radiofrequentie naar de uitzending luisterden, kregen op hun strategiedag toch op een leuke wijze hun collega’s en de strategische uiteenzettingen te zien en te horen.

Wel nog: wat is een evenement zonder passend thema? Om de uitzending een extra boost te geven, kozen we voor een centraal topic: Yes We Cannes. Een thema dat niet alleen verwijst naar de glitter & glamour van het beroemde filmfestival (vandaar de outfits), maar ook de mentaliteit beschrijft die het team het komende jaar wil hanteren.

Case image

Aan welk project denk jij?

Let’s talk.

Contact 🚀